Jdi na obsah Jdi na menu

Kapky historie

5. 6. 2015

Jelikož Hanna Whitton není na knižním trhu neznámé jméno, rozhodli jsme se na její tvorbu podívat trochu blíže. Prozatím jsme do fondu naší knihovny zakoupili čtyři knihy a podle Vašeho ohlasu případně zakoupíme další. A pokud nevíte, o koho se jedná a čem se mluví - přečtěte si krátký životopis autorky a krátké recenze jejích knih níže v článku :)

Hana Parkánová-Whitton se narodila v roce 1950 v Praze. Zde vystudovala na Karlově univerzitě kombinaci čeština a angličtina, poté působila po pětadvacet let v nakladatelstvích, naposledy jako šéfredaktorka Knižního klubu. Vedle nakladatelské činnosti se věnovala překládání (přeložila přes padesát titulů) a vlastní literární tvorbě. Je autorkou knih Jak si vypěstovat na anglické zahrádce českého trpaslíka a Jak se po anglicku vytratit v Anglii. Též se představila úspěšným historickým románem Zimní královna.
Po roce 1989 hodně cestovala a navštívila i země tak vzdálené, jako jsou Čína a Thajsko. V roce 2001 se provdala za Angličana a nyní žije převážně ve Velké Británii. Založila si literární agenturu, dál překládá i píše a s Českým rozhlasem spolupracuje na pořadech o Velké Británii. (http://www.databazeknih.cz/zivotopis/hana-parkanova-whitton-3522)

Aktuálně se věnuje psaní knih z české historie. V knihovně můžete vybírat z následujících titulů:

Anežka Česká: Cesta lásky a víry hrdé Přemyslovny

Anežka Přemyslovna a Jindřich, syn císaře Fridricha II., v sobě našli zalíbení. Vše nasvědčuje tomu, že jejich štěstí nic nestojí v cestě. Jenže zatímco Anežka se připravuje na roli královny, Jindřich podlehne kouzlu Markéty Babenberské a ožení se s ní. Záhy pochopí, jaké chyby se dopustil, a snaží se získat zpět lásku pokořené, přesto hrdé Přemyslovny.

Anna Falcká: zamilovaná princezna a osamělý král

Život Anny Falcké, princezny z politicky významného rodu, plyne celkem poklidně až do okamžiku, kdy po řadě tajných jednání padne rozhodnutí, že se má provdat za nedávno ovdovělého českého a římského krále Karla IV. Je jasné, že z Karlovy strany jde především o diplomatický tah, a Anna přitom chová v srdci jiného.

Karel IV.: jménem koruny, jménem lásky

Karel IV. dovedl země Koruny české k nebývalému rozkvětu, jen v soukromí jako by se mu štěstí vyhýbalo. Nebylo mu přáno, aby ho královským životem provázela milovaná Blanka. I když pak uzavíral politické sňatky, manželky měl upřímně rád. Netušil, že jediná Isabella z Valois ho celý život hluboce milovala a tajně doufala, že si ji ovdovělý král vezme.

Žárlivá císařovna: Alžběta Pomořanská a Karel IV.

Alžběta je o jedenatřicet let mladší než její císařský choť, přesto se obává, že k ní manžel pociťuje pouhou vášeň, a ne hlubokou lásku, po jaké touží ona. Její obavy nerozptýlí ani narození syna Zikmunda. Naopak ji hluboce raní korunovace syna Václava z předchozího manželství, a navíc se Karel IV. chystá na cestu do Francie a Alžběty se zmocní žárlivost…